FAQ

SP: Hvordan sikrer jeg en god proces med en håndværker?

SV: Det første du kan gøre er at overveje og gennemtænke, hvad du vil have udført. Kræves der for eksempel en byggetilladelse? Kan der være andre bestemmelser, for eksempel i forbindelse med lokalplaner eller kommuneplaner, i forhold til hvad og hvor du må bygge eller renovere?

Når du har undersøgt opgavens omfang, er næste skridt at få beskrevet din opgave så godt som muligt.  Så kan HentTilbud bedre finde de mest relevante leverandører til opgaven.

Vi har lavet en gratis guide, der hjælper dig med at lave klare aftaler med din håndværker.

Hent din guide her

SP: Hvad betyder det for mig, at en håndværker er med i en Garantiordning?

SV: Kort fortalt er det din sikkerhed for, at du nemt kan anke sagen, hvis du ikke er tilfreds med resultatet.

Læs mere på disse sider:

Dansk Håndværk

Dansk Byggeri

Forbrugerrådet

SP: Er de håndværkere jeg bliver kontaktet af dygtige og reelle?

SV: Vi beder vores brugere om at bedømme de leverandører, de vælger til at udføre deres opgave.
Vi håber derfor, at du vil svare på vores e-mail, som du modtager, når opgaver er udført. Her får du lejlighed til at beskrive din oplevelse af HentTilbud og leverandøren.

På præsentationssiden vises bedømmelser fra alle deres kunder, og de kan præsentere billeder af det arbejde, de har udført.

SP: Hvordan kan HentTilbud være gratis for brugerne?

SV: Håndværkerne abonnerer på at have deres egen tilgængelige præsentationsside hos håndværker.dk, fordi de ved at internettet, er der, hvor de skal møde kunderne og præsentere deres kvaliteter og services.

SP: Hvad gør jeg, hvis jeg ikke er blevet kontaktet af nogle leverandører?

SV: Vi opfordrer generelt til gensidig kontakt mellem kunden og fagmanden. Hvis du endnu ikke har modtaget et tilbud, vil jeg derfor anbefale, at du forsøger at ringe til fagmanden, eller sender ham en besked.

SP: Jeg ønsker ikke tilbud alligevel – hvad gør jeg?

SV: Hvis du ikke ønsker at få tilbud på din opgave, så skal du selv give håndværkeren besked om at opgaven ikke længere er aktuel.

SP: Jeg har haft en dårlig oplevelse med en håndværker – hvad gør jeg?

SV: Du kan bedømme din oplevelse med håndværkeren direkte på præsentationssiden, som du kan finde på vores søsterside håndværker.dk – det vil hjælpe kommende brugere på håndværker.dk

Da HentTilbud og håndværker.dk ikke er en del af den aftale, som du har indgået med fagmanden, kan vi desværre ikke gå direkte ind i sagen.

Hvis du mener du har en klagesag, så kan vi henvise dig til Forbrugerstyrelsens hjemmeside via følgende link:

Mine muligheder for at klage.

SP: Kan I give mig en liste over alle jeres leverandører, så jeg på den måde selv kan vælge, hvem jeg vil kontakte?

SV: Du kan finde vores håndværkere på hjemmesiden håndværker.dk.

SP: Jeg har glemt hvilken leverandør, jeg har lavet en aftale med. Kan I hjælpe mig med at finde hans/hendes kontaktoplysninger?

SV: Login via håndværker.dk i menuen mine opgaver, finder du al information om dine opgaver.